torstai 3. tammikuuta 2013

Della Marga teki sen taas

Satuin poikkeamaan Della Margassa katsomassa, josko aletiskiin olisi päätynyt vahingossa YSL:n tai Chanelin asusteita - ei ollut, ainakaan vielä. Huomasin samalla, että liikkeen valikoimiin oli tullut lisäksi Valentinon ja Dolce & Gabbanan laukkuja (ei siis D&G:n, jota liike on tähän mennessä pääosin luotsannut).
Mahtava lisä - nyt Helsingistä saa taas paremmin näitäkin syksyn mainoskuvissa näkyviä laukkuja.

Ainoa asia, jota usein olen ihmetellyt on se, miten liike saa pidettyä Chanelin ja YSL:n edustuksen ja onnistuu vielä saamaan tällaiset merkit lisäksi valikoimiinsa? (Syy on varmastikin pitkälti sama kuin se, miksi loppiaisviikonloppuna kaupat ovat auki - sesongin ostovoima.)
Hienohan tuo tarjonta toki on! Ainoastaan puitteet ja tapa hoitaa PR:ää ei aina mielestäni vain ihan vastaa merkkien tasoa. No, ei siitä sen enempää - tervetuloa vain! Eli nyt Rockstud- ja Miss Sicily -laukkujen hakuun! 

A/W 2013 mainoskuva/Valentino.com

PS. Huomasin kuvia hakiessani, että myös Valentinon nettikauppa toimittaa Suomeen...

A/W 2013 mainoskuva/Dolcegabbana.com

84 kommenttia:

  1. Mä olen miettinyt ihan samaa. Olen tasan kerran käynyt ko liikkeessä ja fiilis oli todella ikävä. Ei heitä sanota, ei palvelua, ei mitään.
    Ok, mun ulkonäkö ei ole mallin luokkaa ja vaatteetkin ovat jotain muuta kun luksusta. Mutta muistan kun ostin Vuittonin laukun Tukholmasta. Vettä satoi ja mulla oli siinä samalla vähän ripsari levinnyt ja oikeesti kukaan ei näytä kauniilta vesisateessa.
    Ja mitä palvelua sieltä sainkaan !!!

    No, ehkä he eivät siellä tiedä mikä on homman nimi ja kun tekevät täsmäiskuja, ovat tekijät aina ulkolaisia.
    Ja käyhän siellä kauppa. Serkkuni on halunnut jotain Chanelin laukkua jo muutaman vuoden ja on edelleen odotuslistalla. Eli kaikki mitä tulee, menee myös kaupaksi. Eiköhän noissa on "katteet kuitenkin kunnossa".

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin no en ole kovin usein liikkeessä asioinut, joten minulla ei ole niin laajaa kokemusta palvelusta. Mutta yleisfiilis ja ilmapiiri on aika tympeä ja sitä olen lähinnä aina miettinyt...
      Myös tuo jonotusasia on hassu. Toki on laukkuja, joita täytyy jonottaa, mutta kyllä kaikista muista liikkeistä saa yleensä tuotteen heti mukaan. Ja montakohan vuotta hänen pitää vielä odottaa?

      Poista
    2. Tuo alkaa kuulostaa jo ihan Birkinin jonottamiselta. ;)
      Miksi edes luvata jotain, jos tulos on tuo. Kyllä luulisi, että joku takaraja odotukselle olisi, jos jonoon otetaan..

      Poista
    3. Totta - paitsi, että sen taitaa saada nopeammin :) Chaneleissakin on ehkä varovaisuutta, minusta tuntuu, että liikkeessä on kaikkea (vaatteitakin) yksi kappale per tuote.

      Poista
    4. Itse olen ollut kyllä tyytyväinen heidän palveluunsa. Aina on myyjä iloisesti tervehtinyt ja hyvää palvelua olen saanut. Minulla on 4 Chanelin laukkua, enkä ole koskaan joutunut "jonotuslistalle" vaan aina olen laukkuni saanut ostosreissulla mukaan. Uusimman laukkuni ostin 2012 joulukuussa. Mietin vain, että milläköhän perusteella kyseiselle listalle joutuu?

      Poista
    5. No hyvä - tuolta saa varmasti hyviäkin kokemuksia ja olet saanut hankittua hienolta kuulostavan kokoelman!

      Poista
  2. Hienoja uutisia taas sinulta!! Uusia merkkejä on aina hieno saada kaupunkiin.

    Niin ja sitten tuo toinen puoli, olen aivan samaa mieltä kanssasi. Puitteet ovat hieman vaatimattomat, mutta suurempi puute on mielestäni tuo PR, kuten asian hyvin ilmaisit. Liikkeen nettisivut ovat todella surkeat, fb-sivut päivittyvät silloin tällöin ja asiakaspalvelu on olematonta, (aivan kuten helinakeiju tuossa edellä mainitsi). Minun täytyy myöntää, että tämä on ainoa liike Helsingissä, jossa en tunne olevani toivottu asiakas. Tämän tason liikkeessä minun mielestäni se ei ole hyväksyttävää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen niin samaa mieltä!!! Ja ihanaa kun joku uskaltaa sanoa tämän ääneen (kiitos M ja muut kommentoijat). Itse olen tehnyt hyvin paljon asiakaspalvelutyötä ja olen viittä vaille valmis markkinoinnin tradenomi (tajuan siis että liikkeen markkinointiviestintä haisee ja pahasti). Ei asioita hoideta tällä tavalla. Itse olen käynyt tuolla liikkeessä varmaan seitsemän kertaa, joista kuusi ovat olleet negatiivisia kokemuksia. Piste.

      Poista
    2. Joo nuo lisäykset yllättivät!

      En ole paljoa liikettä huomioinut, koska en myöskään yhtään tykkää asioida siellä - vain pakosta. Silloinkin tulee korkeintaan halu pelastaa (osa) tuotteista parempaan huomaan - toimii se niinkin ;)
      On tosiaan aika erikoista, että liike hoitaa asioita noin...

      Alma, hauskaa - itselläni on sama tutkinto :)

      Poista
    3. Hihii! Aika vänkää! :D Mä saan kouluhommat valmiiksi maaliskuussa ja nyt on jo työnhaku käynnissä. Jos sulle tulee mieleen jotain hyviä vinkkejä työpaikoista, niin vinkkaappa! ;)

      Poista
    4. On :) Tsemppiä opinnäytetyön (?) palautukseen. Jaa, no kannattaa listata paikat johon haluaisi töihin ja laittaa avoimia hakemuksia ja kyselyitä.

      Poista
    5. Opinnäytetyö on palautettu jo kauan sitten. :) Olisin muutenkin valmistunut jo aikoja sitten, mutta äitiysloma ja San Fransiscon liepeillä notkuminen otti oman aikansa. :)

      Poista
    6. No nuo ovat oikein hyviä pienen viivytyksen syitä :) Kivaa viikonloppua!

      Poista
  3. Omat kokemukseni Della Margan palvelusta ovat myös kielteiset. Kuvailisin palvelua lähinnä junttimaiseksi. Yhden Chanelin laukun olen sieltä kerran ostanut.

    VastaaPoista
  4. Vielä viikko sitten olisin kertonut että mä olen aina saanut hyvää palvelua Della Margassa mutta piipahdin siellä perjantaina, tarkoituksena löytää korkkarit. Ei tosiaan kiinnostanut liikkeen tyttöjä palvella, ei tervehditty tai tultu kysymään että tarvitsenko apua. Myyjiä kiinnosti paljon enemmän keskustella vartijan kanssa ilmeisesti jostain aiemmasta baarissa käymisestä tms. En jäänyt kovin kauaksi aikaa kuuntelemaan.

    t.Tiiu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höh, tosi harmillista saada tuollaista palvelua. Ei kuitenkaan voi vedota kiireeseen ;)
      No ehkä osa huonoista kokemuksista voi olla myös ikäviä yksittäisiä lipsahduksia...

      Poista
    2. joo,olisikohan tämän tason tuotteiden myyjien oltava ehkä hieman ammattitaitoisempia. Itse olen huomannut eron menneiden vuosien hieman varttuneempien myyjien loistavan palvelun ja tämän päivän tyttösten kesken ,palvelussa on ollut todella eroa. On se uskomatonta kun tulet ostamaan 3000€ laukkua eikä edes tervehditä.Tietäisipä Chanel!

      Poista
    3. Kyllä ammattitaitoa tarvittaisiin,todellakin. Itse olen joutunut "tyttösten" välinpitämättömyyden lisäksi omistajan Margaretha Aittokosken hyökkäyksen kohteeksi.Kyllä tämän luokan putiikin asiakkaan luulisi itse tietävän mitä haluaa, koen loukkaavana tuollaisen röyhkeän tyrkyttämisen. Onko muilla tämän kaltaisia kokemuksia.

      Poista
    4. Minua lähinnä närästää tuo tuotetuntemuksen puute. Kyllä tuolta varmasti selviää ulos ostosten kanssa, mutta peräänkuulutan kyllä hyvää palvelua ja ostoelämystä, joka tuon tason merkkeihin pitäisi automaattisesti kuulua.

      Poista
  5. Mä en ole koskaan Della Margassa käynyt, joten en osaa kommentoida heidän palveluaan millään lailla, mutta oudolta kuulostaa. Olen nimittäin käynyt yhdessä jos toisessakin luksusliikkeessä melkein kaikkialla maailmassa. Harvoin olen ostanut mitään, mutta musta on mukavaa mennä ihailemaan ja katselemaan kauniita tavaroita. Palvelu on kautta linjan Vuittonilla, Diorilla, Guccilla, Coachilla, Tiffanylla, Chanelilla, you name it, ollut erittäin ystävällistä. Vaikka olen sanonut, että olen vain katselemassa, niin silti myyjät ovat tarjoutuneet esittelemään tuotteita ja kertoneet olevansa heti valmiina auttamaan, jos vain sitä tarvitsen. Kun olen jotain pieniä juttuja ostanut, ostoksiani on kohdeltu, kuten olisin ostanut jonkun kymppitonnin laukun ja pakattu aivan yhtä kauniisti kuin suuremmatkin ostokset. Ja aivan tavallisissa arkikledjuissa olen ollut liikkeellä (eikä sen pitäisi mitään vaikuttakaan).

    Siinä on mielestäni oivallettu jotain olennaista. Ei sillä ole merkitystä, vaikka joku olisikin vain katselemassa, eikä juuri sillä hetkellä olisi potentiaalinen ostaja. Tilannehan voi muuttua vaikka seuraavana päivänä! Kannattaa pitää huolta, että omasta brändistä/liikkeestä on silloin jäänyt hyvä mielikuva. Isäni kertoo edelleen, kuinka sai Englannissa 60-luvulla 16-vuotiaana kielikurssilaisena upeaa palvelua Jaguarin liikkeessä sakettipukuiselta myyjältä. Kokemus jäi niin mieleen, että jos hän olisi ikinä päättänyt hankkia luksusauton, valinta olisi ehdottomasti ollut Jaguar.

    Sitten on vielä se pointti, että Della Margan "palvelu" kuulostaa olevan huonon bisneksen lisäksi ihan vain puhtaasti junttia ja moukkamaista. Jos myy classyja merkkejä, niin se minusta velvoittaa myös classyyn käytökseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos, kiteytit tämän tosi hyvin! Ja samalla brändäyksen yhden kulmakiven.
      Käyn itsekin aina liikkeissä "tankkaamassa" tuota tunnelmaa. Reissussa saatan mennä viimeisenä päivänä uudestaan ilman mitään asiaa, vain nauttimaan vielä hetken tuosta. Olen ilmeisesti jäänyt kyllä vähän koukkuun tuohon tunnelmointiin...Ensimmäisillä reissuilla kävin systemaattisesti kaikki minulle merkitykselliset liikkeet läpi vain yleissivistyksen vuoksi ja oli mahtavaa nähdä lehtien sivuilta jutut livenä :)

      Kyllä ehdottomasti tuollaiset tuotteet ja brändit ansaitsevat kuunnolliset puitteet ja viimeistellyn palvelun.

      Poista
    2. Itse olen 5 th Avenuella, Tiffany.llä saanut ERINOMAISTA palvelua !!! kun ostin n 100 usd hopeisen korun. Ja kun lähdin pois, hississä hissipoika jutteli ja kysyi löysinkö jotain kivaa jne jne.

      Ystäväni pari vuotta sitten oli joulun alla Furlan liikkeessä Roomassa, espanjalaisten portaiden luona, ja liike oli aivan täynnä asiakkaita, tietenkin. Tiesi tarkkaa mitä haki, meni lapun kanssa liikkeeseen ja myyjä selitti lompakkoon, tai avaimenperään, luult halvin mitä liikkeessä oli, hoito-ohjeita ja silkkipapereihin paketoi ostoksen.

      Joissain vaan se palvelu tulee automaattisesti ja jossain ei.

      Poista
    3. Tiffanyltä saa kyllä mahtavaa palvelua ja varsinkin nuo hissipojat ovat piste i:n päälle.

      Poista
  6. Minua on kyllä aina palveltu Della Margassa vaikken ole mitään ostanut. Myyjien palvelutapa on kyllä aina vähän luotaantyöntävä. Seistään nökötetään liikkumatta siellä vitriinien välissä ja tuijotetaan niin, että asiakas saa kyllä katsella, mutta väistellä myyjää ja ei tunne kyllä oloaan tervetulleeksi. Parikymppisiä pimuja siellä viimeksi oli myyjänä. En viihtynyt kauaakaan chanel ja ysl vitriinien luona, kun muutaman harakan katseet melkeen polttaa selkään reijän. Kyllä myyjän pitää tervehtiä ja palvella apuaan, mutta jonkinlaisen katselurauhankin voisi tajuta antaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on myös hyvin muotoiltu, palvelutapa on aika viileää. Kyllä toki merkkien omissa liikkeissäkin on välillä tiivisti varjo mukana, mutta siellä se osataan tehdä hienostuneesti.

      Poista
  7. Ehkä he ovat erikoistuneet venäläisiin asiakkaisiin, jotka eivät osaa käyttäytyä niin kaupungilla vastaantulevia kanssaihmisiä kohtiin saati liikkeissä. Etuillaan jonoissa ja juoksutetaan myyjää tuntikaupalla vaikkei mitään osteta ja kävellään päin vastaantulijoita anteeksi pyytämättä, käytös sellaista "kovaa".

    VastaaPoista
  8. Käsittämätön liike! Ruma, pimeä, tyly ja tyylitön, mutta toisaalta, näyttää ihan niiltä venäläisasiakkailta jollaisia ilmeisesti siellä eniten käy. ;D Taas toisaalta, ehkä kävisi muitakin enemmän jos henkilökunnan asenneilmasto kävisi läpi radikaalin korjausliikkeen. Henk.koht. hankin DM:ssa myytäviä merkkejä muualta pelkästään olemattoman asiakasosaamisen vuoksi. Olen vaan ihmetellyt sitä etteikö noiden maailmanmerkkien jälleenmyyjälle aseteta mitään vaatimuksia vaikkapa liiketilalle? Ilmeisimmin ei...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Allekirjoitan tämän kommentin alusta loppuun!

      Gloria

      Poista
    2. Bingo myös täällä :) Ihmettelen tosiaan suuresti, miten he ovat tuolla toiminnalla saaneet pidettyä nuo merkit nämä vuodet ja hankittua vielä lisää...

      Poista
    3. Kyllä. Olen vähintäänkin samaa mieltä. Tietävätköhän Chanel Ym. Missä heidän tuotteitaan myydään. Oletteko törmänneet omistajan Margaretha Aittokosken kamalaan käytökseen asiakkaiden edessä. Kerran ollessani liikkeessä myyjät joutuivat hänen kamalan tunteenpurkauksensa kohteeksi,hän huusi ja raivosi myyjille asiakkaden läsnäollessa.Ihan kauheaa!!! Oikeaa luxusta

      Poista
    4. Eivät taida tietää ja se on vähän huolestuttavaa... Joo, tuollainen käytös ei ole kyllä ihan sopivaa, olipa kyseessä sitten mikä liike tai työyhteisö tahansa.

      Poista
  9. Sen kerran kun olen Della Margassa käynyt oli palvelu hyvää, jopa todella ahdistavan innokasta. Mutta allekirjoitan kaiken edelläsanotun sen puitteista ja tuotteiden esillepanosta, ainakin sen ensimmäisen kokemuksen perusteella. Muistan poistuneeni aika hämmästyneen pettyneenä, joskin tästä on muutama vuosi jo aikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ne puitteet ovat edelleen samat... Toki uusi liiketila on parempi ja minun piti mennä ihan katsomaan, että oliko Lady Gaga tosiaan ottanut yhden kuvan syksyllä liikkeen edestä, kun se näytti kuvassa miltei tyylikkäältä.

      Poista
  10. joo TÖYKEETÄ ja moukkamaista, ehkä he vähän jäljittelevät pariisilaista töykeyttä myös??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä, mutta olen saanut Pariisissakin huomattavasti parempaa ja lämpimämpää palvelua.

      Poista
  11. Olen kuullut DM entiseltä myyjältä että paineet on kovat. Pitää olla tietyssä asennossa ja kädet edessä kun asiakas tulee, pitää noudattaa tiettyjä eleitä jne..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa tiukalta ja selittää tuota myyjien käyttäytymistä...

      Poista
  12. mut oonmyös kuullu kun se pomo lähes tiuskii alaisilleen-tuleepa tosi tylsä olo asiakkaallekin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kuullut myös samaa ja tuo tosiaan näkyy fiiliksessä.

      Poista
    2. Minä olen myös ollut kuulemassa.

      Poista
    3. ja minä myös. Ystäväni ystävä on ollut liikkeessä töissä ja ei kauaa viihtynyt. Henkilökunta-alennuskin oli huimat 10 % tietyistä tuotteista, ei kaikista, koska ne muut menee muutenkin hyvin kaupaksi.

      Poista
  13. Eräs ystäväni kävi siellä taannoin kysäisemässä tannoin tuotetta ja mainitsi sen
    hinnan.Myyjän vastaus oli,että meillä ei myydä mitään tämän hintaista.
    Ystäväni päätti, ettei koskaan enää mene kyseiseen liikkeeseen.
    Enkä ihmettele yhtään hänen päätöstään.
    DM taas, no menetti suurasiakkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpa erikoista - luulisi, että raha on tervetullutta liikkeelle.

      Poista
  14. Minäkin olen saanut kyseisestä liikkeestä erittäin huonoa ja ikävää palvelua. Kun astuin liikkeeseen, kukaan ei tervehtinyt, vaikka kolme naista oli tiskin takana ja liikkeessä ei tainnut muita asiakkaita ollakaan sillä hetkellä. Tulin katsomaan ysl:n clutcheja ja siinä sain ihan rauhassa niitä pyöritellä eikä kukaan tullut kysymään tarvitsenko apua. Jouduinkin sitten mennä itse sitä pyytämään ja sitten eräs myyjä vastahakoisen oloisena tuli auttamaan. Sitten ovesta astui sisään pari japanilaista ja he menivät Chaneleita katsomaan, sitten myyjä mitään sanomatta jätti minut siihen ja pyyhälsi japanilaisten luo. Se sitten riittikin minulle..

    Suoraan sanottuna jäi paskan maku suuhun koko liikkeestä. Mieluummin tilaan netistä sen ysl:n.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mälsää, ei pitäisi koskaan aliarvoida asiakkaita. Tekisin myös samoin, saisi myös varmasti hienommin pakattuna :)

      Poista
  15. En ole käynyt DM:ssä, joten en osaa ottaa kantaa asiaan. Mutta ei hyvältä kuullosta, näiden kirjoitusten lukemisen jälkeen ei tarvitse siellä ajatella käyvänsäkään.

    Mutta upea tuo Valentinon mainoskuva, kerrassaan upea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo nuo kuvat ovat kauniita - hyvä, että en ottanut liikkeestä ;)

      Poista
  16. Uusi lukija ilmoittautuu :)

    Kuka viitsii ensinnäkään käydä ostamassa tuolta Chanelin tuotteita, kun sillä samalla hinnalla saa esim. suoraan paketista otetun uuden, näyteikkunassa seisottamattoman pölyttömän Chanel-laukun Pariisista, meno-paluulentolippuineen kaikkineen :D Muistan vaan kun eräs laukku maksoi joitakin vuosia sitten syksyllä Pariisissa 1750 EUR, ja samaan aikaan saman laukun hinta oli täällä 2200 EUR, lisäksi se laukku ei kaiken lisäksi mielestäni näyttänyt ihan upouudelta.

    Olisi myös mielenkiintoista saada selville että tietävätkö Chanelilla tästä "erikoisesta suomilisähinnoittelusta", koska kai heillä on jotkut jälleenmyyjien suositushinnat tuotteilleen, kuten luksusmerkeillä yleensä? Esimerkkinä Nina's -liike joka myy Miu Miun ja Louboutinin tuotteita täsmälleen samaan hintaan kuin ulkomaan liikkeet ja nettikaupat.

    -L-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kuullut myös samaa tuosta lisähinnoittelusta. Tosi outoa ja vielä kun tuolle lisälle ei oikein taida saada vastinetta :)

      Poista
    2. Mä olen kuullut että merkit antavat itse hinnat, millä pitää myydä. Tämä voi tietty olla vanhaa tietoa, tai jokainen merkki tekee omat ratkaisunsa. Mutta periaatteessa liike saa myydä vaan tiettyyn hintaan.

      Joskus reilu 10 v sitten jopa niinkin harvinainen merkki kuin Pentik ei antanut jälleenmyyjän myydä loppuvarastoja halvemmalla kuin x prosenttia, koska se ei sopinut heidän imagoon.

      Poista
    3. Luulisi, että brändin hallintaan kuuluu myös yhtenäinen hinnoittelu.
      Tuo ei-alea politiikka on toisaalta ihan viisas päätös. Vuittonia ostaessa ei tarvitse koskaan murehtia, että löytäisi tuotteen joskus alesta.

      Poista
    4. Ja L, tervetuloa sanotaanko vilkkaan keskustelun keskelle :)

      Poista
  17. Minäkin olen ihmeissäni hiukan tuosta heidän lisästään. Ostin viime keväällä Della Margasta Chanelin Shopping bagin 1550e, sanoivat että suomilisä laukussa max 50-100e, no ajattelin että ostan nyt kuitenkin vaikka olisi enemmänkin ja sain laukun uutena takahuoneesta kun juuri oli tullut 4 kpl erä. Myöhemmin minulle on kuitenkin selvinnyt että lisä on paljon enemmän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei! Toivottavasti lisä ei kuitenkaan ollut todellisuudessa aivan kohtuuton ja hyvä, että sait upouuden! Se on kuitenkin klassikko ja hinta tulee kyllä nousemaan merkin omissakin liikkeissä.
      Olen itsekin ostanut Tanskasta Hermès'n rannekkeen ja siinäkin taisi olla enemmän lisää kuin pelkät valuuttaerot. Tosi mälsää.

      Poista
  18. Urrgh, kuulostaa juuri sellaiselta kaupalta jossa mulla palais hihat alta minuutin - on pitänyt mennä käymään mutta taidan jättää väliin. Asiakaspalvelijan pipoa alkaa aika nopsasti kiristää tuollaisissa paikoissa. Vaikka olis mitä maneereja joita pitää noudattaa yms typerää, niin eihän se nyt hittolainen sentään käy että asiakkaita "palvellaan" tylysti jostain tiskin takaa ja turistit viedään paikallisten edelle. Itse olen työskennellyt pienestä kuppilasta Stockmannille saakka ja kaikenmoisissa paikoissa siltä väliltä, ja sama se mitkä puitteet, kaupankäynnin tärkein edellytys on henkilökunta joka HALUAA palvella. Se halu ja työn ilo välittyy asiakkaalle, ja kun ilmapiiri on positiivinen, asiakkaan kukkaronnyörit myös ovat huomattavasti vähemmän tiukalla...jossain kohtaa DM todennäköisesti huomaa, että asiakkaat alkavat loppua kun tylyttämiseen ja kalliisiin hintoihin kyllästyneet vievät rahansa muualle - pelkillä turisteilla tuskin moinen putiikki pystyssä pysyy, sillä rikkaat jotka reissaavat paljon, myös tietävät missä mennään noin hintojen suhteen.

    Ihan käytännön opettamana voin kertoa, että ne joilla eniten taaloja on taskussa, ovat monesti hyvin vähän sen näköisiä. Siksi joka ikinen asiakas pitää palvella alusta loppuun hyvin ja ilolla, ikinä et voi tietää vaikka suututtuaan asiakas ostaisi työpaikkasi ja antaisi sinulle potkut! Noinkin tiedän käyneen.
    Tosin Della Margan kohdalla omistajanvaihdos lienee ensimmäinen tarpeellinen toimenpide.

    Todella hämmentävää etteivät luksusmuotitalot yhtään katso tai tarkista, mille puljulle edustuksen antavat. Eihän se ole tuotemerkillekään hyvää mainosta, jos jälleenmyyjän toimitilat eivät ole edustavat, markkinointi pissii ja vähän kerrassaan jälleenmyyjä myös suututtaa kaikki asiakkaansa. Muotitaloja on pilvin pimein, ja kilpailijoille raha varmasti kelpaa. Muistan NK:n Hermésillä saaneeni aikoinaan parikymppisenä loistavaa palvelua, vaikka varmasti myyjä tiesi etten ole sitä 100 000 kruunun timantein koristeltua lompakkoa ostamassa...mutta osasi hommansa ja hoiti sen tyylillä. Mistäpä sitä tosiaan tiesi, vaikka olisin tullut seuraavalla kerralla ja ostanut koko osaston tyhjäksi. :D (en ostanut)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Hulda, hyvä kommentti! Tuossa on monta oleellista seikkaa!
      Mukavaa viikonloppua :)

      Poista
  19. Jo vuosia (yli 5 vuotta) on Suomessa laukkuintoilijat tienneet, että jos Pariisiin saa siedettävän (ei edes halvan) hintaisen lipun, kannattaa se Chanel-laukku hakea sieltä ja silti säästää rahaa DM-hintoihin verrattuna.
    Mitä taas Hermèsin hintoihin tulee; ennen oli Hermèsin omistamia liikkeitä ja sitten tälläisiä, hmmm, freelance-liikkeitä ja Köpiksen liike oli yksi näistä ja näissä hinnoittelu oli vähän villimpää. Käsittääkseni Hermès kuitenkin luopui tai oli luopumassa näistä (sopimuksien irtisanomisaika...), mutta en ole asiaa sen koomin seurannut - joku ehkä tietää paremmin, asiasta oli paljon tPF:lla. Itsekin olen Köpiksen ylihinnoiteltuja tuotteita ostanut, siellä kun tarjonta on ollut hyvä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On aina mukavampaa ja elämyksellisempää ostaa tuotteet merkin omasta myymälästä, mutta välillä ei pysty odottamaan :)

      Ok, no se selittää tuon Köpiksen hinnoittelun (on muuten TOSI hinnakas kaupunki muutenkin) ja hyvän tarjonnan. Itsekin löysin sieltä juuri oikean värisen ja kokoisen vyön, niin ei sitä harvinaista kertaa voinut jättää hyödyntämättä…
      Ihanaa viikonloppua!

      Poista
  20. Pakko vielä kommentoida tänne, että tämä alkuperäinen kirjoituksesi oli kyllä erittäin hyvä ja tunteita herättävä kuten huomaa. Omia pennejäni en ole kyllä enää DM viemässä, onneksi sain edes kähmimättömän version omasta chanelin laukustani kun sen keväällä ostin enkä sitä hyllyversiota. Tuollainen lisä hinnoittelu sekä nokkava palvelu suututtaa. jos joskus vielä toisen chanelin ostan, haen sen chanelin omasta myymälästä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) tämä 'kevyt' turhautuminen on poltellut mieltäni jo kauan, joten hyvä huomata, että en ole yksin.
      Mukavaa viikonloppua :)

      Poista
  21. Pitää vielä kysyä täällä, kun ilmeisesti tässä keskustelussa vierailee myös Chanelin omistajia niin onko teillä hoito-ohjeita/ takuutietoja caviar laukkuun? Ostaessani laukun viime keväänä en saanut mitään ohjeita, kukaan myyjistä ei osannut sanoa. Korvaani pisti vain se kun vanhempi naismyyjä puhui suutarista. Kysyinkin sitten häneltä että miksi ihmeessä veisin puolentoista tonnin laukun jonnekin suutarille? Laukun arvohan laskee heti jos joku muu kuin Chanelin omat työntekijät siihen kajoavat..?!?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti saat vinkkejä tästä! Eikö tuo nahka ole aika kiitollista? Ainakin Bottega ja Céline suosittelevat, ettei laukkuja edes kannata suojata millään aineella. Välttää vain kaikkea :) ja säilyttää dustbagissa.

      Poista
    2. Niin itsekin luulen, että Caviariin ei pahemmin mitään aineita laiteta..Toinen juttu ollut sitten taas Mulberryn laukuissa. Kun Celinen saan niin selvitän kyllä samalla kaikki mahdolliset takuut ja hoito-ohjeet perin pohjaisesti :)

      Poista
    3. Joo ei kannata laittaa! Eikö siinä ole jo sellainen suojapinta itsessään. Käytät vaan ja nautit!
      Ja kiitos, nyt tajusin, että itselläni tuo suojaustarve tulee Mulberryltä! Siellä ostoelämykseen kuuluu se suoja-aineen suihkutus. Ja moni niistä laukuista sitä kyllä hyvin kestävät ja vaativatkin.

      Poista
  22. No jopas aihe on herättänyt keskustelua. Aloitetaan siitä purnauksesta. Minua suunnattomasti ärsyttää tuo Anniinan kertoma heidän oman Chanel hintalisän vähättely. Selitetään vuosikausia tuota 50 € tarinaa joka on hyvin kaukana todellisuudesta. Mini flap DM:ssä 1950 € ja Pariisissa 1550 €, PST (jonka valmistus ikävä kyllä lopetettiin) DM:ssä 1550 € ja Pariisissa 1300 €. Minusta tämä on ihmisten aliarvioimista ja harhaan johtamista. Toinen iso ärsytys on tuo naamakerroin palvelussa. Minä en kestä sitä että asiakaspalvelijat katsovat toiminnassaan ulkonäköä. Itse käyn siellä vissiin liian usein ja saan jo aika hyvää palvelua. Mutta ei sen pitäisi mennä näin.

    Toisaalta sitten pienen liikkeen edut näkyvät siinä, että jotkin tietyt suositut sesonki laukut myydään nopeasti Pariisista loppuun ja täältä sen voi onnistua säkällä saamaan jos ei sopivaan aikaan ole sinne Pariisiin matkustanut. Itse olen nimittäin viime vuosina huomannut, että sen haluamansa laukun saaminen on yllättävän hankalaa Lontoosta ja Pariisistakin. Kummatkin kaupungit ovat myyneet monen haluamani mallin kohdalla ei oota Chanelin säännöstelyn tuloksena. Osa sesonkimalleja ja osa klassikoita. Oman viininpunaisen ostin tietoisena lisähinnasta syksyllä, kun sitä ei olisi muualta enää saanut. Lisäksi Suomessa on vähemmän ostajia ja olen edelleen tosi iloinen kesällä -50% maksaneesta YSL:n musesta, joka vielä hyllystä löytyi :).

    Mutta siis paljon olisi parannettavaa. Mun lottovoittohaave on ostaa DM ja laittaa se "kuntoon", kun niillä noin hyvät edustukset on :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä aihe tosiaan herätti keskustelua! :) Asiallisia purnauksen syitä! Mutta tuo pointtisi Suomen saatavuudesta on totta - täältä voi tosiaan löytyä helmiä, kun ne kerran tänne rantautuvat! Mahtava alelöytö ja myös tuo haave! Kivaa viikonloppua :)

      Poista
  23. Kiitos, että sanoit tämän ääneen! En tajua yritysten bisnesälyä?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mitään - vaikka tässä tuli nyt vähän negatiivisia sävyjä, mutta ihan aiheesta. Kivaa viikonloppua! :)

      Poista
  24. Asiaa. Itse olen ollut Chanel korviksien jonotuslistalla jo vuoden. Joku aika sitten kysyin milloinkahan niitä tulee kun olen jo kauan jonottanut. Sanottiin, että siirryn aivan kärkipäähän kun niin kauan on kestänyt. Odotellaan vain ihan rauhassa. En mä niitä enää tarvitse kun olen jo kahdet hankkinut. Muutenkin tuo jonotus tuntuu uskomattomalta. Flappiä ainakin löytyy muualta hyllystä jonottamatakin. Gst oli muuten marraskuussa Pariisissa 1700€. Mitähän mahtaavat Dm:ssä olla?
    - A

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi ja tiedosta! Onpa erikoista tuo jonotus - ja vielä vuoden sellainen! Ei varmasti Chanelin omissa liikkeissä odotella noin, vaan mukaan lähtee se, mitä hyllyiltä löytyy. Eihän Luxbagissäkään jäädä jonottamaan Luggagea vaan nopeat syövät hitaat.

      Poista
  25. Mielenkiintoista keskustelua. Olen vieläkin katkera siitä, kun ostin DM:stä Chanelin korvikset. Ja sain niiden korviksien rasian mukaan vain koska erikseen sitä pyysin ja sekin oli sitten väärien korviksien rasia...

    Mietin varmaan viikon, että menenkö takaisin valittamaan aiheesta. :D Lopulta en mennyt, kun tulin siihen tulokseen että en ole myymässä niitä korviksia koskaan.

    Mutta kyllä mua harmittaa lähes aina kun sen boksin näen. En tiedä mikä viba sillä myyjällä kävi (omistajakin oli paikalla), että eikö hän ymmärtänyt sen boksin tarkoitusta. Ja miksi sitä piti erikseen kysyä?

    Toisella kerralla kävin kyselemässä Chanelin ballerinoja ja myyjä ihan oikeasti ehdotti, että laittaisin liian isoihin kenkiin pumpulia sisälle, että pysyisivät jalassa. :D Kun kysyin, että onko olemassa pieniä kokoja, niin ei kuulemma ole koko maailmassa... Muistaakseni etsin sitten Chanelin sivuilta tiedon, että on olemassa pieniäkin kokojan. Omistajan mukaan DM ei voi itse valita mitä sinne tulee, vaan Chanel vain lähettää "jotain". Oli totta tai ei, niin joko en osta enää Chanelilta mitään tai sitten teen ostokseni matkoilla. :) En kuitenkaan usko, että toista Chanelin edustusta Suomeen tulee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On ja toit siihen paljon hyvää sisältöä; tämä kiteyttää mahtavasti Della Margan toiminnan.
      Mutta voi ei, minkälaista palvelua olet sieltä saanut! Tuollaisesta jää kyllä huono maku - tosi kurjaa, että noin kävi! Ehkä he olisivat myyneet laatikoita erikseen?

      Ja tuo sovittaminen on paras vitsi, minkä olen kuullut!

      Kannattaa kyllä ostaa merkin omista liikkeistä, jos vain mahdollista - saa kunnon palveluakin. Itse ainakin sain aivan huippupalvelua Monacon ja Cannesin liikkeistä kesällä!

      Poista
    2. Juu tässä on suunnitteilla keväinen matka Pariisiin. Saas nähdä kuinka tytön käy. :D

      Poista
    3. Itsekin olen menossa nyt keväällä - vaarallista :)

      Poista
    4. KIELLETÄÄN PARIISIN MATKAILU! - Kaikki rahat meni.
      VAARA PIILEE PARIISISSA! - Skolioosi ostoskassien kantamisesta.
      MATKAILIJA PULASSA PARIISISSA! - Luottokunta sulki vahingossa MasterCardin.

      Näen jo otsikot. :)

      Poista
  26. DM:n liiketoiminta pyörii sen ansiosta, että taustalla on hyvin tienaavia ihmisiä. DM tuputtaa tuoteittaan roimilla 10 % alennuksilla pahaa-arvaamattomille ryhmille, joita esim. omistajarouvan poika edustaa.

    Olen kerran käynyt ja toista kertaa en mene, sillä tuo kopea palvelutyyli on käsittämätöntä.

    VastaaPoista
  27. On kyllä hieman arveluttava mesta. Nina'sistakaan en pidä. Muuten ei ole ollut ongelmia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tavara on kyllä aitoa, mutta sisäänostoissa on tehty mielenkiintoisia ratkaisuja. Nina's on muuten tosi jees, mutta välillä palvelu voi olla vähän töykeää.

      Poista
  28. Hei,

    Jätin tilauksen Della Margaan Chanelin Flap Bagistä ja korviksista, joita piti tulla varsin piankin. Nyt olen odottanut jo kolme vuotta kyseisiä tuotteita, eikä soittoa ole tullut.

    Viime viikolla soitin liikkeeseen ja kyselin laukuista ja koruista. Liikkeessä oli kuulema nyt hyvä valikoima Chanelin tuotteita...? Miksi soittoa ei kuitenkaan tullut?

    Taidan ostaa Chanelit tulevalta Lontoon matkaltani, vieläpä halvemmalla:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, no tuo on aika pitkä odotusaika! Tuossa on sattunut kyllä joku moka - en oikein muuta selitystä keksi edes DM:ltä.
      Kannattaa kyllä katsoa noita matkoilta - toivottavasti löydät jotakin ihanaa! :)

      Poista

Hauskaa, että jaksoit jättää kommenttia, se piristää aina! :)
Thanks for the comment, I really appreciate it! :)